Hlavní menu
V předchozím článku jsme se zaměřili na novinky v obkladech a dlažbách prezentované na veletrhu španělského výrobce PORCELANOSA Grupo. V tomto článku budeme pokračovat ve stejném tématu a představíme Vám, jaké trendy lze očekávat v nastávajícím roce v kuchyních, sanitární keramice a bateriích či umělém kameni.
Gamadecor udělal letos velký krok vpřed, a to jak v kuchyních, tak i v sektoru koupelnového nábytku. Vedle představení nových sérií z prémiové řády a přesunutí luxusních povrchových úprav i do nižších řad, a to za stejnou cenu, návštěvníky zaujal především nový koncept „Smart Kitchens“. Tato umělá inteligence založená na senzorech dokáže rozpoznat potraviny a vyselektovat ty, které se blíží expiraci.
Pracovníci Gamadecoru demonstrovali funkčnost systému, kdy do úložného prostoru odkládali různé standardní potraviny, které běžně nakupujeme. Systém díky senzorům rozpoznal, o jakou potravinu a balení se jedná a zanesl tuto informaci spolu s expirační dobou do systému. Ten následně informuje majitele o trvanlivosti jednotlivých položek či obsahu lednice přes mobilní aplikaci.
Systém je navíc schopný vygenerovat zcela personalizované recepty. Vy si například v obchodě zadáte do programu jídlo, které chcete vařit a systém vám sdělí přesný seznam potravin, které vám doma k tomuto receptu chybí. Díky tomu se značně zefektivňuje manipulace s potravinami, minimalizuje odpad a tím pádem se i dbá na udržitelnost životního prostředí. Čtěte více o Smart Kitchens od Gamadecoru zde.
Další novinkou je u prémiových kuchyní Emotions zvětšení prostoru za pojízdnými dveřmi, které zakrývají pracovní prostor a případný nepořádek v kuchyni, kdy nyní se dá za zavřené dveře vlézt a manipulovat s čím je potřeba. Jedná se tak svým způsobem o „walk-in“ kuchyň. Gamadecor letos představil i povedené koupelnové skřínky, které mají velký předpoklad být úspěšné i na českém trhu. Jedná se o klasický bílý nábytek s integrovaným umyvadlem z Krionu a hravější skříňky netradičního tvaru ve třech různých barvách s umyvadlem na desku.
Showroom KRIONu je letos ve znamení všestrannosti materiálu Solid Surface. Cílem je tedy ukázat návštěvníkům, že se dá Krion použít nejenom v koupelnách a kuchyních, ale je také vhodným materiálem pro kanceláře, hotely, restaurace, nemocnice a kliniky, retailové prostory, fasády, nábytek apod.
Kreativitě se v případě KRIONu meze nekladou a nový showroom byl toho důkazem, když demonstroval výhody materiálu jako ohebnost, opravitelnost, antibakteriální vlastnosti, možnost podsvícení, jednoduchou údržbu či absenci spár. Pro rok 2019 je připravena nová série KRIONu v urbanistickém stylu jako reakce na současné trendy. Tato série je dostupná ve třech variantách Amaro, Grigio a Luce, které jsou složeny ze 20 % z recyklovaných materiálů.
Naši pozornost zaujala i indukční nabíjecí plocha, která se dá zabudovat kamkoliv do materiálu, a Vy tak máte možnost nabíjet telefon pouhým položením např. na stůl. V podobném inovativním duchu působí i polohovací pracovní stůl z KRIONu, jehož výška se dá měnit podle potřeby, ať už to jsou důvodem bolavá záda či rostoucí děti.
Důležitou formální změnou je také zrušení názvu Systempool s tím, že se bude pro tuto divizi používat pouze název KRION. V té souvislosti se i veškerý sortiment baterií, sprch a masážních van přesouvá do Nokenu. KRION se tedy již zaměřuje pouze na umělý kámen a na koupelnové série z KRIONu jako např. Tono od Normana Fostera či novinka Nest, která potěší jednoduchým, elegantním designem a příznivou cenou.
Noken, zaměřující se na baterie a sanitární keramiku, byl letos jedním z nejpříjemnějších překvapení, a to vzhledem k představení celé řady opravdu skvělých novinek a výrazné rekonstrukci s rozšířením showroomu na současných 2000 m².
Pozitivní reakce si získala především kolekce Signature se sériemi Liem a Oxo. Dále byl velký prostor věnován i sérii Lignage. Tono od Normana Fostera zůstává i nadále velmi oblíbené a letos se navíc rozšiřuje nabídka van s možností integrace wellness programů.
Noken také reaguje na současný trend černých matných baterií a doplňků a velká část showroomu je právě v tomto oblíbeném stylu. Keramika od Nokenu nabízí umyvadla s velice tenkými stěnami, a to s maximálním zachováním rovinnosti a kvality.
Součástí expozic byla i audiovizuální místnost s projekcí WaterForest, která pokazuje na tematiku udržitelnosti životního prostředí a reaguje na skutečnost, že v průměru spotřebováváme 73 % vody právě v koupelně. V té souvislosti Noken uvádí na trh kolekci Eco, která šetří výdaje za vodu až o 83 % a je tak zároveň maximálně šetrná k přírodě.
Přečtěte si o novinkách v obkladech a dlažbách v následujícím článku.
Přijďte se podívat na novinky na vlastní oči, čekají na Vás na našich showroomech po celé ČR.