Hlavní menu
Všeobecně platí, že trendy udávají ti nejsilnější, nejvlivnější a nejrespektovanější subjekty, ať už se bavíme o lidech nebo firmách. Ve světě obkladů a dlažeb tomu není jinak a suverénní pozici lídra trhu si dlouhodobě udržuje španělská společnost PORCELANOSA Grupo. Díky neustálým investicím do inovací a důrazu na kvalitu a detail udává tento výrobce směr celému sektoru a ostatní firmy se následně snaží produkty PORCELANOSA Grupo kopírovat.
Z toho důvodu je každým rokem na přelomu ledna a února s napětím očekáván veletrh PORCELANOSA Grupo, kde každá z 8 divizí společnosti prezentuje své novinky z oblasti interiérů, především pak koupelen. I letos jsme se, spolu s dalšími 15tis. návštěvníky z řad odborné veřejnosti z více než 80 zemí světa, této události zúčastnili. Pojďme si tedy spolu shrnout naše závěry.
Nejdůležitější divize PORCELANOSA Grupo se letos opět předvedla v tom nejlepším možném světle. V první řadě představila celou paletu povedených novinek v čele se sérií Prada. Ta sice byla představena již na veletrhu v Cersaie, ale nyní nabízí i další dekorativní úpravy jako např. Prada Mombasa. Celkem se tedy dá vybírat jenom u této série z 8 různých designů a kombinovat tak odstín a dekorativní úpravu podle potřeb zákazníka, to vše samozřejmě v kombinaci i s dlažbou Prada.
Tato variabilita a specializace na dekorativní úpravy, které se konkurenci těžko kopírují, jsou od Porcelanosy zcela záměrné a podle dosavadních ohlasů je tato strategie velmi úspěšná. Dalším nastávajícím trendem je narůstající preference obkladů a dlažeb větších rozměrů, když veškeré prezentované novinky byly ve formátu 120 x 45 cm. Navíc Porcelanosa odprezentovala i nový rozměr 150 x 55 cm, což naznačuje, že zvětšování formátů ještě není u konce.
Série Matt či Mood, podobně jako Prada, představují širokou nabídku dekorativních úprav, tentokrát v bílém, matném provedení. Veleúspěšná Bottega byla představena vedle dosavadních odstínů i ve variantě Bottega White. Pozitivní reakci si dále vysloužila i dlažba Mosa z kolekce STON-KER a parkety Nobu z kolekce PAR-KER, která reaguje na současnou poptávku architektů po méně rustikálních keramických parketách moderního designu.
Vedle zmíněných velmi povedených novinek Porcelanosa navíc kompletně přestavila dolní patro showroomu, kde se nyní nachází velký pracovní prostor pro architekty s přehlednou expozici všech materiálů. Ti mohou navíc využívat i služeb nově představené technologie ISA, která zjednodušuje práci a orientaci v sortimentu, a dotváří skvělý celkový dojem z nového showroomu.
Urbatek letos velkou část showroomu věnuje výstavě velkoformátových obkladů XLIGHT a XTONE, které prezentuje v celých plochách. Je zřejmé, že se v budoucnu bude tato divize zaměřovat na zmíněný sortiment čím dál více, což potvrzuje i budování nových, moderních výrobních linek, které by měly být dokončeny v horizontu 2 let.
Skvělou zprávou je představení nejúspěšnější série obkladů a dlažeb Bottega i ve velkoplošných variantách. Konkrétně bude Botttega XTONE nabízena ve třech různých odstínech, třech tloušťkách a dokonce ve čtyřech různých rozměrech. Dále Urbatek přichází s celou řadou vysoce dekorativních designů, z nichž některé mají potenciál být tím pravým, autentickým obkladem pro specifické projekty především retailových prostor.
XTONE je v Urbateku zcela nová kategorie, ke které se upíná velká pozornost, a to vzhledem k aktuálnímu trendu používání keramiky na kuchyňské desky. XTONE na tento trend reaguje a nabízí velkoformátové obklady imitující převážně mramor a kámen. Velmi oblíbená série Kala White ze sortimentu XLIGHT má tedy v XTONE hned několik alternativ jako např. Glem White či Aria White, které jsou dostupné v tloušťkách 6 mm, 9 mm či 12 mm, a to navíc v matné či lesklé úpravě.
Díky této variabilitě bude možné použít tento materiál jako obklad i dlažbu veřejných i soukromých prostor, včetně použití na kuchyňské desky. Architekti tak mohou pomocí materiálu XLIGHT a XTONE docílit absolutní jednolitosti prostoru, kdy celý interiér může být např. v mramoru.
Divize se zaměřením na přírodní materiály se prezentuje velmi svěžím dojmem, a to vzhledem ke kompletní přestavbě showroomu, spuštění nových stránek, změně loga i novým expozicím. Showroom l’ac, jak se nyní firmě přezdívá, prošel těmi největšími změnami z celé PORCELANOSA Grupo. Vstupní hale vévodí honosné sloupy z přírodního kamene a dřeva, kolem které jsou představeny novinky ve 3 konceptech: luxusní hotel, zimní rezidence a středomořský byt pro mladou generaci.
Oblíbený byl především luxusní apartmán situovaný do vysokohorského zimního střediska, který působil velmi surovým, ale neskutečně útulným dojmem s příjemnou atmosférou. Celý interiér byl dokonale sladěn a dodržoval stejný koncept tmavých, přírodních materiálů. Za zmínku stojí i netradiční barová deska na podstavci z betonové imitace kamene.
Na novinky ze světa obkladů a dlažeb navazuje článek o kuchyních Gamadecor, umělém kameni KRION či koupelnových bateriích Noken. Čtěte dále o nových trendech v interiéru.
Případně se přijďte rovnou podívat na novinky osobně k nám na vzorkovny po celé ČR.